Meikäläinen pikkuisen jälkeen puolenyön pomppaa sängystä ylös ja yrittää hiipiä pois makkarista, jolloin Markku kumauttaa sanoa kovalla äänellä, että minne menet? Minä vastaan ystävällisesti, että helvettiin.

Ei minulla ollut tietoa itsellänikään, tuli vaan sellainen olo, että nyt pitää lähteä ULOS. Eikun vaatteet niskaan ja koirat mukaan ja pihalle. Ajattelin tarkistaa tallin ensin. Kaikki hyvin. Hevoset nukkuivat tai rouskuttelivat heinää. Minä ihan pokerina annoin polleille kauraa, ihan niinkuin muka olisi ollut tarkoituskin tulla keskellä yötä talliin. Sitten kurkistin varsat, kaikki hyvin. Lehmillä oli kuuma, joten ne nukkuivat hangessa eikä pihatossa.

Palasin talon eteen ja mietin, että olikohan tämä nyt kuitenkin turha hälytys. Koirat kyllästyivät seurailemaan minua ja lähtivät sisälle. Minä kävellä rytkyttelin tammapihaton luo. Ja kappas. Portti puuttui. Yritin haroa lankoja, että minne ne on kadonneet. Ei löydy. Tammat syö heinää hirmu tyytyväisen näköisenä. Minä pähkäämään, että mitä hittoa. Miksi se tarha on rikki. Aloin laskemaan heppoja. YKSI.....KAKSI....KOLME....NELJÄ... Viisi????? Ja uudelleen- yksikaksikolmeneljä VIISI!!! Pappa perkele oli lähtenyt omasta pihatostaan ja kipittänyt tammojen sekaan.

Löysin yhden porttinarun ja sidoin sen kiinni. Kävin hakemassa Markun apuun ja pappa ryykättiin kipikapikyytiä sisälle talliin loppu yöksi.

Markku kysyi, että mistä sinä tiesit lähteä keskellä yötä katsomaan mitä on hätänä?

En minä tiedä. Joku minulle käy aina kuiskaamassa kun on yö aikaan hätä. Ja sitä vaistoa on uskottava.

Eilinen päivä oli varsin kamala. 2v varsa oli tosi lähellä kuolemaa. Ainakin jos ei olisi heti huomattu. Markku oli vielä ajamassa C:llä ja minä hätäpäissäni kaahasin autolla perään ja kiljuin, että äkkiä kotiin nyt on hätä!!!!

Kaupan päälle toinen kaksi vuotias karkasi ja sai päähänsä, että Markku on iso paha susi ja minä olen sen naaras susi. Simitti äärettömän kauan muniansa myöten hankia pitkin häntä tötteröllä karkuun. Mikään houkuttelu ei auttanut. Välillä juoksi tyhjien tarhojen läpi niin että aitatolpat sinkoili.

Kuun asento lienee meidän kannalta vähän vinksallaan? Kun niin paljon sattuu kaikkea.

Idalle vastaan myöhemmin, nyt pitää lähteä takaisin hommiin.

Lähtö 10. Ivanin ja Igorin lähtö veikkaus. Outoa, että Ivan on laitettu Igorin edelle. Eppäillä tuota soppii.

RANKING
A) 8
B) 4-7-5-9-1-10-11-2-6-12-3
 

PS: Teimme netti ilmon ensimmäistä kertaa eilen. Ilmoitimme Midaksen Joensuuhun, nyt ei ole aavistustakaan onnistuiko se. Pakko soittaa jonnekkin ja kysyä, että onko se siellä listoilla. Puhelinilmo muuttui niin, että se maksaa 5e per hevonen. Aika raaka hinta. Netti ilmoittaminen on ilmaista.