Nisselle on tullut ikävä tapa herätä ennen minua. Kukaan ei voi varmaankaan väittää minua pitkään nukkuvaksi tyypiksi. Silti Nisse pyytää pihalle jotain 2-3 välillä-vaikka Markku käyttää koirat ulkona ennenkuin tulee nukkumaan.

Se on minun paras uniaika. Ja siihen kun herää on elämä sekaisin. No jos kakattaa, niin silloin kakattaa, minkäs sille mahtaa.Nolostunut

Markku käytti Nissen ulkona viime yönä, minä edellisenä. Minun on vaikea saada enää unta sen jälkeen kun herään. No, vanhuus ei tule yksin--- kenellekkään.

 

Chiquita Tinker

Aamutallilla Hirmu Harmi oli minun seurana. Se saa olla käytävällä irti sen aikaa, kun minä siivoan karsinoita. Se seuraa minua kuin hai laivaa; eli on aina tiellä. Lattian lakaiseminen on jo aikamoinen uroteko. Varsa kiilaa aina eteen ja minä yritän harhautella ja kääntyillä puolelta toiselle. Jospa siitä tulisi erityisen kesy ja kiltti hevonen.

Mieli askaroi jo huomisissa raveissa. Valjaat on rasvattu. Joululahjaksi saatu suitsien otsapanta jossa lukee Harminpaikka, on vaihdettu kilpasuitsiin. Loimet on pesty. Igor käy tänään hieman aukaisemassa keuhkoja ja sitten kai ei voi muuta kun toivoa parasta ja pelätä pahinta.

Midaksellakin on tänään lenkki. Ilmeisesti jotain totista toimintaa, mäkijuoksua, jos en väärin ymmärtänyt ja LGT:n (Markun mielestä lyhenne kuuluu LTG... NO IHAN SAMA...) jalat olivat kylmät kun pukkasin sen ulos tarhaan äskön syömään aamuheiniään. Kaikki siis valtakunnassa hyvin.

 

Lapstogo Tinker lähdössä lenkille Markun kanssa. Markku noutaa tammaa tarhasta.

Orlov- oripoika pitänee kohta viedä klinikalle hammaslääkäriin. Siellä taitavat jo odottaa poikaa, että saisivat nähdä Suomen lieneekö ainoan Orlov- orin. Viimeksi oli jo puhetta siitä, että tuokaahan äkkiä näytille:) Eilen katselin Harashoon jalkoja. Niihinkin kasvaa hienot orlov tupsut polviin ja vuohisiin. Vaikka eihän se ihan täysin puhdas orlov ole. Minua on nyt mietityttänyt, pitäisikö sittenkin astuttaa Garmon papalla, eikä Goodbye Charliella niinkuin ensin oli tarkoitus. Pannaanko äänestys pystyyn-kumpi isäksi orlov tammalle, pappa-melkein orlov vai siitoskantakirjaori Charlie.... Saisipa niitä tyystin puhtaita siemeniä jostain, vähänkö olisin riemuissani...

 

 

 

 

Hirmu Harmin äiti-Cheyenne Silver- kuvanotto hetki ajalta jolloin Markku vuoli rouvan kaviot.

 

Tässäpä tämän aamun "hajatelmat".