Tamma lähti astutettuna (Romeo Narva) uuteen kotiin. Olen ihan tyytyväinen että tamma saa uuden kodin jossa rouvalle on uusia aktiviteettejä. Se on kuitenkin vielä aika nuori joten sillä riittää virtaa vaikka mihin.

1604730.jpg

Pidimme kuvanottohetkellä Ranskiksen kanssa jäähyväiskeskustelun-ole kiltisti ja muista olla reipas tyttö...

Tänään on suomen neidon harkkapäivät :) Aamulla tarhaan viedessä minulla ei ollut narua lainkaan. Talutin tytön päitsistä!!! Uskomatonta, mutta totta. Seisoimme tarhassa hetken ja tamma lähti veuhaamatta kävelemään aamuruualle. Hieno tamma!!!! Olen YLPEÄ sinusta!!

Saapa nähdä muistaako tyttö edelliset harkat miten hyvin. Kiukutteli 1,5h kybällä! Teki kaikkensa ettei olisi tarvinnut totella.(Mm. "naukui" raivosta!)  Tänään harjoittelemme samat asiat uudelleen. Valjaissa ei saa reuhata, kyytiin saa mennä ilman edes takaisin keinumista. Ohjia pitää saada siirrellä selän  päältä jne.... Tamma on kaunis. Yleensä en pidä suomenhevosista, mutta tällä tytöllä on sopusuhtainen kroppa. Ja reipas luonne. Ja se kaipaa valtavasti hellyyttä ja rapsutuksia. Kunhan sille tulee vähän ikää, ettei ole tuollainen nuori kapinallinen :), niin siitä saa todella hienon käyttöhevosen.

Olenkos minä kertonut, että käytin hevosvoimia juurakoiden vetämiseen. Pajut on leikattu nurin papan tarhasta ja siellä törröttää ikäviä "tappeja". Pistin papalle valjaat ja vedimme juurakoita irti. Pappa on loistava työpolle. Seisoo paikoillaan ja odottaa komentoja. Minun täytyy vain viritellä valjaita hieman paremmiksi, että papan on helpompi nojata. Laitan varmaan länget. Lv- oriksi pappa (Mirkun ja Iidan isä) on uskomattoman fiksu peli. En nyt hyvin montaa lämppäriä viitsisi metsähommiin ottaa, koska siinä saisi varmaan juosta ohjat suorana hevosen perässä. Pappa keskittyy kympillä kaikkiin komentoihin. Minun rakas papparaiseni..... Olen vetänyt sillä myös rankoja metsästä. Oli kivaa hommaa!!! Olen syntynyt ihan väärälle vuosikymmenelle, minä olisin ollut omiani aikaan jolloin kaikki tehtiin hevospeleillä ja käsivoimin.